Over Stigah

In 2005 is Stigah opgericht met als doel de veiligheid voor zorghulpmiddelen te vergroten. We zijn toen begonnen met een onafhankelijk keurmerk voor de jaarlijkse keuring van tilliften en tilbanden.

In 2008 is het keurmerk uitgebreid met keuringsprotocollen voor hoog-laag bedden, later gevolgd door protocollen voor bad- en douche hulpmiddelen, vast-opgestelde trainingsapparatuur en een inspectieprotocol voor algemene hulpmiddelen, zoals rolstoelen en trippelstoelen.

In september 2021 hebben de toenmalige bestuurders het stokje overgedragen aan een jongere generatie met dezelfde missie om de veiligheid voor cliënten en zorgmedewerkers te vergroten. Alleen nu gaan we mee in de tijd door optimaal gebruik te maken van de digitale mogelijkheden.

Onafhankelijke keuringsinstelling

Wij zijn een onafhankelijke keuringsinstelling met als doelstelling het bevorderen en verbeteren van de goede & veilige werking van hulpmiddelen in de zorg.

Dit doen we door eenduidige test en keuringsprotocollen aan te bieden conform de geldende normen en regelgeving. Wij registreren en controleren keuringen door erkende keuringsstations. Hiermee borgen we een standaard werkwijze in de keuring van hulpmiddelen.

Stigah neemt deel aan diverse (inter)nationale overlegorganen en is lid van de NEN Normcommissie Patiëntentilliften en hygiënehulpmiddelen.

Ontmoet het Team

Iris van Scheppingen

Algemeen Directeur

Iris ziet kansen en werkt als verbinder graag samen. Er zit een brede basis aan ervaring op het gebied van (relatie)management en coaching. De combinatie van zorg en veiligheid doet haar hart sneller koppen. Ze voelt zich thuis in alle lagen, van werkveld tot bestuur. De zorgbranche is voor haar een oude bekende die ze samen met haar kennis inzet om Stigah te begeleiden naar een transparante toekomst.

Jean-Paul Zuidema

Marketing, Innovatie & IT

Jean-Paul neemt 20 jaar ervaring in IT- en marketingprojecten mee en is de laatste jaren betrokken bij innovatieve startups. Zijn kennis over digitalisering vertaalt hij nu naar de zorg branche. Passie voor het vereenvoudigen en versnellen van werk voor de Stigah keurmeesters zijn drijfveren om een compleet product te ontwikkelen om de onafhankelijke veiligheid in de zorg te verbeteren en te waarborgen.

Hugo Henraat

Data, Strategie & IT

Hugo’s kennis met het opzetten en inrichten van complexe IT & data systemen gebruikt hij voor het neerzetten van een gedegen digitaliserings-strategie voor Stigah. Zijn uitgebreide ervaring met vertaling van wetgeving vanuit o.a. de DNB en AFM komt daarbij goed van pas bij implementatie van MDR en toekomstige wet- en regelgeving.

Jeannet Talman

Office Assistent

Jeannet is 11 jaar werkzaam voor Stigah en daarmee is ze bekend met alle facetten waarmee Stigah zich bezighoudt. Haar werk bestaat o.a. uit het overzicht bewaken van keurmeesters en hun certificeringen, de erkenning van bedrijven en het plannen en organiseren van trainingen.

Voorwaarden

Voor de erkenning ontvang je per omgaande een factuur per e-mail. Na betaling wordt het proces voor Stigah erkenning gestart.

Je bedrijf voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Je bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK)
  • Je bedrijf verzorgt minimaal 10x per jaar onderhoud aan zorghulpmiddelen
  • Je bedrijf beschikt over de juiste gereedschappen en meetapparatuur om keuringen en inspecties uit te voeren
  • Beoogde medewerkers voor Stigah keurmeester zijn minimaal NEN 3140 VOP gecertificeerd.

Voorwaarden

Voor de bestelling van producten ontvang je per omgaande een factuur per e-mail. Zodra de betaling binnen is worden de producten direct per post aan verstuurd.

 

Als je de producten met spoed nodig hebt, neem dan even contact met ons op. Tijdens kantooruren zijn wij telefonisch te bereiken op 0251-212993. 

 
 

Voorwaarden 

Voor de boeking van de training ontvang je per omgaande een factuur per e-mail. Na betaling wordt de boeking en reservering definitief.

Het annuleren van de training kan tot 4 weken voor de cursus dag kosteloos worden geannuleerd en wordt het bedrag teruggestort. Na 4 weken gelden de volgende annuleringskosten:

  • 4 tot 2 weken voor aanvang van de cursus € 75
  • Binnen 2 weken voor aanvang van de cursus € 150
  • Binnen 48 uur wordt het volledige bedrag in rekening gebracht
 
We behouden ons het recht voor om een training te annuleren of verplaatsen als er onvoldoende deelnemers zijn.
 
 

Als je de training naar een andere dag wilt verplaatsen, neem dan even contact met ons op.